Khamis, 8 April 2010

+++ LelAkI yAnG bAiK tErCiPtA uNtUk WaNiTa YaNg BaIk +++

Orang dulu2 terlalu banyak bermadah puitis, dengan niat untuk menegur sesuatu yg silap @ memuji sesuatu yg indah..
Salah 1 madah yg terkesan kat aku ni adalah
"LELAKI YANG BAIK TERCIPTA UNTUK WANITA YANG BAIK"..
Bukan niat untuk mengungkit kisah silam, bukan niat untuk menambah luka dihati sendiri..
Bukan juga niat untuk memalukan sesiapa termasuk diri sendiri..
Cinta pertamaku hadir ketika aku sedang menunggu result SPM 2006.. Permulaan ini bukan aku yg mulakan, tapi si dia yg bersungguh-sungguh ingin memulakan..
Kami berkawan selama 2 minggu sebelum menggantikan perhubungan itu dengan percintaan..
Argh!! Aku tika itu yg masih mentah & agax skema tentu melonjak kegirangan pabila si dia yg ku kenal d alam siber melamar aku menjadi buah hati pengarang jantung..
Berita gembira itu ku umumkan kepada seluruh keluargaku.. Mereka merestui perhubungan ini.. Dengan alasan, si dia pasti akan membahagiakan aku & mendorong aku ke masa depan yg cerah..
Hahahahaha....
Cinta pertama yg d momok kan kepadaku akan kekal ke jinjang pelamin musnah jua akhirnya..
Setelah 6 bulan menyulam kasih..
Si dia bosan dengan aku.. aku dikatakan BODOH kerana jadi gadis yg BAIK SANGAT!!
Lalu si dia berubah hati kepada girl lain yg ku kire agax ganas & liar..
Berkecai hatiku tika girl 2 maki aku, sedangkan dia yg rampas cinta & kebahagiaanku itu!
Secara kebetulan, tika aku clash aku bakal menghadapi final exam semester 1..
ku kuatkan semangat menjawab exam itu.. alhamdulillah, resultku memberangsangkan..
4.0 semester 1..
setelah bbrpe bulan berduka.. sahabat sejatiku, mulai mengetuk pintu hati ini..
sahabatku yang aku kenali sblum aku mendapat cinta pertama..
aku menyambut huluran kasih seorang lelaki buat kedua kalinya.. huluran ikhlas dari sahabat..
meskipun yg pertama & kedua ini berbeda sifat & perhatiannya..
yang pertama direstui keluarga kerana kononnya kami setaraf..
manakala yg kedua ini, yg sejati ini xdirestui sepenuhnya..
kerana sahabat & cintaku org susah, xberpelajaran tinggi, & aneka rempah ratus beracun ditabur bagi menjauhkan kami..
cinta pertama bagiku bukan seorang lelaki yg aku idamkan kerana sifatnya yg aku kurg sng..
cinta kedua memenuhi ciri utama suami IDAMANku..
adat hidup di dunia.. tiada manusia yg sempurna segalanya..
begitu aku tetapkan prinsip hidupku,
"BIAR XSEMPURNA TAPI BERGUNA DARI SEMPURNA TAPI XBERGUNA"..
Tapi syg, lelaki yg aku dambakan terlebih dahulu meninggalkan aku menemui sang pencipta..
kerana kekasihku ini merupakan lelaki yg amat mulia & terlalu baik..
kesimpulannya.. apakah status aku?? samada baik @ buruk.. kerana kedua2 lelaki yg pernah aku sayangi mereka yg seorang baik & buruk..
@ apekah aku xkn lame idop d dunia ini??
wallahualam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan